IRAN

Creart a l’Iran


Creart dóna suport a les persones afganeses refugiades a l’Iran a través de la col·laboració amb els projectes educatius que Norwegian Refugee Council realitza en els camps de refugiats del país.

 

Context

L’Iran acull a una de les poblacions desplaçades més grans del món, gairebé un milió de persones afganeses registrades. S’estima que més de dos milions d’afganesos viuen en el país, ja sigui sense documentació o amb el passaport afganès. Molts han estat en el país durant 40 anys, són refugiats de tercera o fins i tot de quarta generació, nascuts i criats a l’Iran.

Les polítiques progressistes de l’Iran s’orienten a la inclusió de les persones refugiades en els serveis i l’economia nacionals, incloent l’accés al sistema nacional d’atenció mèdica, permisos de treball per diverses ocupacions i documentació.

Des del 2015, tots els nens afganesos tenien accés a l’escola primària i secundària, sense importar la seva condició.

El suport de l’Iran als refugiats afganesos supera amb escreix el de moltes organitzacions internacionals, no obstant això, les dificultats econòmiques que s’estan vivint en el país aguditzant la necessitat de que l’Iran rebi un major recolzament humanitari per garantir l’oferta d’educació i d’altres serveis per les persones refugiades: poder disposar d’un allotjament segur, mantenir els nens a l’escola i poder cobrir les despeses que genera la renovació de la documentació civil. Sense documentació legal, les famílies podien ser deportades a l’Afganistan que encara no estava preparat per assegurar el benestar dels retornats.

 

Intervenció de Creart

  • Donem suport a persones afganeses refugiades a l’Iran a través d’un dels programes d’educació de l’organització humanitària Norwegian Refugee Council al camp de refugiats de Rafsanjan, al sud-est del país.
  • En aquest context treballem en procesos centrats en la millora de les capacitats de grups de dones i formadores a través de l’art i la creativitat.
  • Els resultats més rellevants obtinguts estan relacionats amb l’assoliment del reforç de competències com la confiança, l’autoestima, l’apoderament i la pertinença a un grup heterogeni, d’una banda; i de l’altra, amb l’assimilació i integració de capacitats tècniques i psicològiques per a treballar amb grups de població infantil refugiada.
  • Per al grup de formadores, el resultat més important és la integració i col·laboració entre les persones participants en la formació, provinents de diferents ètnies amb serioses rivalitats i diferències culturals.